al ahdath al maghribia articles on News Al Ahdath Al Maghribia was established by Mohammad Brini[2] and other socialist dissidents in [3][4] The publisher is Entreprise Maghrebine de M├ędias.[5]. Al Ahdath Al Maghribia was created in by Mohamed Brini, the historic director of widely-read partisan paper Al Ittihad Al Ichtiraki, of the Socia.

Author: Goltirg Kajira
Country: Dominican Republic
Language: English (Spanish)
Genre: Photos
Published (Last): 23 November 2013
Pages: 194
PDF File Size: 12.38 Mb
ePub File Size: 17.38 Mb
ISBN: 721-4-31712-285-7
Downloads: 2227
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Daicage

Member feedback about Al Maghribiya: Member feedback about Muhammad Bassiri: The Weekly Paper [1] is an Arabic language weekly newspaper in Morocco. SNRT Radio National’s musical content is a mix of contemporary and popular Music with a focus on Moroccan productions, with a concentration on specialist music programming in the evening schedules.

Morocco Archived 16 February at the Wayback Machine. However, their publishing companies are required to do so.

Assahra Al Maghribiya Arabic: It had a monopoly on television audience untilwhen SNRT satellite channels.

It is both high and low brow, offering articles on both philosophy and personal advise columns. Fatwa controversy During an interview on the Arabic television station Al Mayadeen in JuneLaghzioui supported a call by the Moroccan Association for Human Rights to repeal s of the Moroccan penal code, which criminalises sex outside marriage.


The Islamist Awakening and Other Challenges: Morocco Times was an English language Moroccan Internet-based newspaper, the first of its kind.

Retrieved 22 January Africa Liberal, a Spanish daily, was the first paper published in the country which was launched in Human rights activists Mgahribia Brain revolvybrain. IAM employs around 11, employees. This page was last edited on 6 Octoberat Archived from the original on 19 October Lakome was most notably behind the uncovering of the Daniel scandal in which Mohammed VI was found to have pardoned, as a gesture “demonstrating good relations maghribua him and King Juan Carlos of Spain” a Spanish serial child rapist sentenced to 30 years in Morocco of which he spent only a year and a half.

It broadcasts everyday from 2: Member feedback about Assabah: Internet censorship in Morocco. Background 2M was set up as a second national television channel with the aim of promoting competition and diversity in Moroccan audio-visual broadcasting.

Al Ahdath Al Maghribia

Newspapers, Radio, and Television in Arab Politics. L’Opinion is a daily francophone Moroccan newspaper. Webarchive template archiveis links Webarchive template wayback links Use dmy dates from January Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from March Articles with Arabic-language external links.

It used to be a cable channel broadcasting uncoded twice a day. Member feedback about Hassan Rachidi: Moroccan journalists Revolvy Brain revolvybrain.

Views Read Edit View history.


Google News – Al Ahdath Al Maghribia – Latest

Retrieved 12 October External links The newspaper website in French In Junehe was the first journalist to join the Moroccan radio midi 1 B Tangier was to leave for Radio Netherlands in where he worked as editor and then moved to television in May by Orbit Rome, where he worked as director of programs prior to joining with Abu Dhabi TV, and then to an Al Jazeera journalist joined the team before eleven years.

Archived from the original PDF on 27 February Maroc Soir newspaper topic Maroc Soir is an evening Moroccan newspaper that is published in French-language.

Spain in an international context, Member feedback about Abderrahim Foukara: Retrieved 24 March Moroccans have access to approximately 2, domestic and foreign publications. Member feedback about Al Aoula: Retrieved 18 March Al Bayane is a daily francophone Moroccan newspaper.

Historical Dictionary of Morocco. According to Moroccan law, media outlets are not required to disclose their financial information.

Al Jazeera people Revolvy Brain revolvybrain. Member feedback about Al Haraka: